top of page

Per què externalitzar la neteja d’oficines estalvia temps i diners

  • Writer: Josep M Carulla Guia
    Josep M Carulla Guia
  • Nov 11
  • 3 min de lectura

Moltes empreses del Vallès i de l’àrea de Barcelona encara gestionen la neteja d’oficines de manera interna: contracten personal, compren productes, organitzen torns… però això vol dir dedicar hores a tasques que no generen negoci. Externalitzar la neteja amb una empresa professional permet estalviar temps, reduir costos ocults i assegurar una imatge impecable davant clients i treballadors. En aquest article t’expliquem per què.


Operaris de neteja amb uniforme groc i blau netejant una oficina moderna i lluminosa.

1. Menys gestió interna, més focus en el negoci

Quan la neteja la fa personal propi, algú de l’oficina ha d’estar pendent de:

  • substituir baixes o vacances

  • comprar material i consumibles

  • revisar que la feina estigui ben feta

  • coordinar horaris perquè no molesti al personalTot això és temps administratiu que no aporta valor. Amb una empresa externa, aquesta coordinació la fa el proveïdor i tu només valides el resultat.


2. Costos més previsibles

Amb un servei de neteja externalitzat tens una quota pactada segons m2, freqüència i tipus d’espai (oficines, sales de reunions, lavabos, recepcions…). No hi ha sorpreses de nòmines, assegurances, substitucions o formació. A nivell financer és més fàcil de preveure i imputar.


3. Professionals formats i equip adequat

Una empresa de neteja ja disposa de:

  • personal format en protocols d’higiene en oficines

  • equips i màquines adequades per a grans superfícies o moquetes

  • productes específics per a vidres, acer inoxidable, terres tècnics…Això fa que la neteja sigui més ràpida i de més qualitat. I, si un dia cal un servei extra (neteja en profunditat, final d’obra, cristalls, pàrquing), ja tens el proveïdor.


4. Millor imatge davant clients i equip

Una oficina neta transmet ordre, confiança i professionalitat. Si la neteja no és constant, es nota als lavabos, a la recepció i a les sales on reps clients. Externalitzar ajuda a mantenir un estàndard alt cada dia, perquè hi ha un pla de neteja i un control de qualitat.


Treballador de neteja passant la mopa en una oficina d’espai obert buida.


5. Flexibilitat d’hores i de serveis

Les empreses de neteja poden treballar:

  • abans que arribi el personal

  • després que marxi l’equip

  • en caps de setmana

  • Això evita interrupcions i soroll. A més, si l’oficina creix o canvies de local, és molt més fàcil ajustar el servei que no pas contractar més personal propi.


6. Reducció de riscos laborals i legals

Tenir personal propi implica gestionar contractes, prevenció de riscos, EPIs i assegurances. Quan ho fas amb una empresa de neteja, aquests aspectes ja venen coberts pel prestador del servei. És una capa menys de responsabilitat per a l’empresa.


7. Possibilitat d’incloure serveis complementaris

Una oficina sovint necessita alguna cosa més que passar el pal de fregar:

  • neteja periòdica de vidres i aparadors

  • neteja de pàrquings o zones comunitàries de l’edifici

  • posada a punt després d’unes obres o d’un canvi de mobiliari

  • Quan ho tens externalitzat, només cal demanar-ho i s’afegeix al pla.


Operari de neteja desinfectant i netejant el taulell de recepció de vidre d’una oficina.

Preguntes freqüents (FAQs)

La neteja externalitzada és més cara que tenir algú propi?

No necessàriament. Quan sumes sou, Seguretat Social, vacances, baixes, compra de productes i temps de gestió, sovint el servei extern surt igual o més econòmic, i amb més qualitat.

Puc demanar que vinguin a una hora molt concreta?

Sí. Els serveis de neteja d’oficines s’adapten a l’horari de cada empresa per no interrompre l’activitat.

Què passa si el treballador de neteja falla un dia?

Si ho tens externalitzat, l’empresa de neteja ha de substituir-lo i garantir el servei. No t’has de preocupar de buscar algú d’urgència.

Es pot fer neteja més profunda cada cert temps?

Sí. Es pot combinar la neteja diària o setmanal amb neteges puntuals més a fons (vidres alts, terres tècnics, moquetes, cuines d’oficina…).


Vols saber quant et costaria tenir la teva oficina sempre neta sense preocupar-te de res? Demana’ns un pressupost personalitzat i t’expliquem quina freqüència i quin pla de neteja és millor per al teu espai. Escriu-nos o truca’ns i t’ho preparem sense compromís.

Comentaris


Direcció

C/ Manel Farrés 103, 08173 Sant Cugat del Vallés, Barcelona

Correu

Telèfon

935 89 00 13

Horari

Dilluns a Divendres    08:00 - 15:00 

©2025 per Net i Pulit.

tots els drets reservats

  • Instagram
  • WhatsApp
  • Facebook
bottom of page